راهکارها و کاربرد های ویدئوکنفرانس در بانکداری

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ , ۱۵:۲۶:۵۲ بعد از ظهر

راهکارها و کاربردهای ویدئو کنفرانس در صنعت

کاربرد های ویدئو کنفرانس در بانکداری 

راهکارهای ویدئو کنفرانس در پزشکی و سلامت

راهکارهای ویدئو کنفرانس در نظام حقوقی و قضایی

راهکارهای ویدئو کنفرانس در صنعت بیمه

راهکارهای ویدئو کنفرانس در آموزش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهکارها و کاربردهای ویدئو کنفرانس در بانکداری

از فناوری ویدئو کنفرانس می توان برای بررسی آمارها و نمودارهای محرمانه مالی از نقاط جغرافیایی مختلف، واکنش سریع به تغییرات نرخ ارز یا بازار بورس، ارتباط بین شعب و تبادل اطلاعات مدیریتی و بسیاری مسائل دیگر مالی و بانکداری بهره برد. این سیستم مزایای بیشماری را برای بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، با خود به همراه می آورد که در ذیل به برخی از آنها اشاره شده است:

•    صرفه جویی در زمان  به دلیل کاهش زمان جا به جایی مدیران و رؤسای بانک ها
•    افزایش زمان حضور مدیران در محل کار خود از طریق کاهش تعداد جلسات حضوری
•    ارسال سریع نتایج بررسی های مالی
•    ارتباط مؤثر بین بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری
•    امکان بررسی محرمانه اطلاعات کلان مالی از راه دور
•    تهیه گزارش ها و بیلان های کاری و حسابرسی

در زیر شرح کاملی از این مزایا برای شما  تشریح گردیده است.

مدیریت جامع و مستمر در بانک ها با استفاده از فناوری ویدئو کنفرانس

با استفاده از راهکار ویدئو کنفرانس شما می توانید یک مدیریت واحد و ملاقات های عمومی با سرپرستی‌ها، مدیران شعب و کارمندان را با حجم بالا از گستردگی، که امری غیرممکن به نظر می‌رسد را شدنی کنید و بدون نیاز به سفر، تعطیلی شعب یا ازکارافتادن مدیران بانکی و تنها با استفاده از فناوری ویدئو کنفرانس یک مدیریت یکپارچه و ارتباطی موثر را در شبکه گسترده بانکی فراهم نمایید.

هماهنگی با شرکا و زیرمجموعه‌های بانک با استفاده از ویدئو کنفرانس

همه بانک ها دارای شرکت‌های مختلف در زیرمجموعه خود هستند. بیمه‌ها، شرکت‌های PSP، تأمین‌کنندگان، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و … . بنابراین ارتباطات حضوری و برگزاری جلسات با این شرکت‌ها که در مواردی تعدادشان بسیار زیاد است، عملاً نیاز به زمان، صرف هزینه‌های گزاف دارد، امری که به‌واسطه محدود بودن زمان نادیده گرفته می‌شود. فناوری ویدئو کنفرانس برگزاری جلسات مستمر و ارتباط میان سازمانی را به‌آسانی فراهم کرده است و باعث می شود مدیرات و روسای بانکها بتوانند با تمامی این شرکتهای زیر مجموعه در ارتباط صوتی و تصویری بوده و از تعامل بالایی با مدیران زیر دستی برخوردار باشند.

آموزش با استفاده از ویدئو کنفرانس

آموزش از کاربرد های مفید فناوری ویدئو کنفرانس است، امری که در اهداف مدیریتی بانک ها روی آن تأکید شده است.
هیچ زمانی برگزاری همایش‌ها و جلسات آموزشی از راه دور به‌ آسانی امروز و بهره‌گیری از فناوری ویدئو کنفرانس نبوده است. حضور ده‌ها نفر به‌عنوان دانشجو جهت رؤیت جلسات آموزشی افزون بر حاضران، در جلسه مجازی آموزشی می‌تواند راهگشای هدف مستمر مدیریت برای به‌ روز نگه‌داشتن دانش کارکنان بانک باشد.
استقرار سرویس‌ها و خدمات جدید، به‌روزرسانی نرم‌افزارهای کاربردی، اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه عملکرد و… همه از آموزش‌های حیاتی کارکنان انبوه بانک است. آموزش به تعداد انبوه کارکنان بانک، زمان‌بر و پرهزینه بوده و گاهی با تأخیرهای جبران‌ناپذیر همراه است، امری که به‌واسطه استفاده از فناوری ویدئو کنفرانس نه‌ تنها به‌سرعت و با پوشش عالی برگزار می‌شود، بلکه صرفه‌جویی بسیاری در منابع مالی بانک ها داشته و میزان ازکارافتادگی برای دریافت آموزش کارکنان را به صفر می‌رساند.

 ارتباط میان شعب بانک با فناوری ویدئو کنفرانس

لزوم ارتباط با شعب و میان شعب امری غیرقابل‌ انکار است. فرآیندی که به‌واسطه لزوم حضور مدیران در شعب معمولاً نادیده گرفته می‌شود. فارغ از نفع این جلسات و ارتباطات برای بانک، نکته حائز اهمیت برگزاری جلسات بدون ترک محل شعبه توسط مدیران است.
بنابراین با برگزاری جلسات مجازی می‌توان بدون آسیب به شعبه درنتیجه عدم حضور مدیر، جلسات بیشتری را به‌صورت مجازی برگزار کرد.
گستردگی جغرافیایی شعبات در سراسر ایران هم یکی دیگر از عوامل دشوار در برگزاری جلسات میان شعبات یک بانک محسوب می‌گردد. این مشکل با تعدد شعب بانک بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

برگزاری رویدادها و همایش‌ها با فناوری ویدئو کنفرانس

حضور همگانی پرسنل در رویدادها و جشن‌های بانک معمولاً به‌سختی محقق نمی‌شود. امری که به‌واسطه ویدئو کنفرانس به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.
یکی از شاخص‌ترین این کاربردها را می‌توان به افتتاحیه‌های شعب مربوط دانست. حضور و افتتاح شعب به‌صورت ویدئو کنفرانس برای مدیران بانک و مقامات بلندپایه نه‌تنها یک ضرورت به‌واسطه کمبود زمان و دوری مسافت، محسوب می‌شود؛ بلکه می‌تواند روحیه مدیران و کارکنان شعبات جدید را به نحو چشمگیری افزایش دهد. این نوع افتتاحیه در حال حاضر در دنیا و حتی در دولت مرسوم بوده و دارای ارزش‌های جایگاهی و برندی هم هست.

بازرسی و حراست در بانکداری نوین

هرکجا بحث ارتباط مؤثر به میان می‌آید، شاخص‌ترین نوع ارتباط غیرحضوری یعنی ارتباط ویدئو کنفرانس موردتوجه قرار می‌گیرد. با توجه به شرح وظایف حراست و بازرسی بانک ها و تأکید بر ارتباطات مؤثر، مدیریت امور بازرسی بانک می‌تواند ضمن استفاده‌های عمومی جهت برگزاری جلسات به‌صورت مجازی در جهت:

جلوگیری از ادامه فعالیت‌های مغایر با رویه‌ها و ضوابط در واحدهای بانک و تهیه و تنظیم گزارش‌های لازم و پیشنهاد جهت اصلاح رویه‌ها و دستورالعمل‌ها.

تدوین برنامه سالانه برای حسابرسی واحدها (به‌صورت محرمانه با استفاده از ویدئو کنفرانس و ارسال گزارش نهایی لازم به مراجع ذی‌ربط بانک.

کمک به انجام حسابرسی‌های دوره‌ای و موردی واحدها به‌منظور ارزیابی کفایت کنترل‌های داخلی در حفاظت از دارایی‌های بانک و اثربخشی و کارایی عملیات و میزان قابلیت اعتماد و مربوط بودن اطلاعات آن‌ها.

برقراری ارتباط،‌ تعامل و همکاری لازم با بازرسان و حسابرسان قانونی بانک و مراجع نظارتی سایر سازمان‌های ذی‌صلاح.

هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری جلسات کمیته حسابرسی داخلی، تهیه و پیگیری صورت‌جلسات کمیته و ارائه گزارش به کمیته مذکور.

برقراری ارتباط لازم و مؤثر با مراجع نظارتی برون‌سازمانی به‌منظور ایفای وظایف قانونی.

 مبارزه با پولشویی از طریق ارتباطات مؤثر ویدئو کنفرانس

مبارزه با پولشویی یکی از مواردی است که نیازمند اقدامات سریع، هماهنگی و ارتباطات مؤثر است. روش‌های نوین و انتقال تجارب شعب و مدیران مختلف در این خصوص (با توجه به افزایش و رشد سریع شیوه‌های مختلف در پولشویی) از عواملی است که نیاز شدید ارتباطات مؤثر از طریق ویدئو کنفرانس را در این خصوص می‌طلبد.

شرکت خدمات پاسارگاد